Concept 2018-02-21T15:24:29+00:00

Concept

Store of the Future is hét retail innovatie lab van Nederland. Dit initiatief van Q&A biedt retailers en partners de mogelijkheid om te ontdekken hoe de fysieke winkelomgeving van de toekomst eruit kan komen te zien.

Het eerste jaar
Waarom Store of the Future? Om inzicht te verkrijgen in innovatie en toekomstbestendigheid voor fysieke winkels. Van juni 2015 tot september 2016 was Store of the Future te bezoeken in winkelcentrum New Babylon in Den Haag. In dit retail laboratorium testten consumenten en zakelijke bezoekers, zeven dagen per week, de nieuwste retail technologieën.

Het pop-up concept in Den Haag is inmiddels gesloten. We hebben in dit eerste jaar geleerd dat technologie geen doel op zich is, maar juist een middel om de winkelervaring van de consument te verbeteren.

Bekijk de documentaire over het eerste jaar van Store of the Future.

Succes wordt vervolgd
Na een succesvol jaar heeft Q&A een vervolg gegeven aan Store of the Future. Om innovaties te blijven testen en kennis op een goede manier te blijven delen, heeft Q&A, vanaf september 2016, de zakelijke en consumentenomgeving opgesplitst.

Zakelijke omgeving | Showroom Amersfoort
De zakelijke omgeving betreft de showroom van Store of the Future in Amersfoort en biedt het volgende:

  • Testen van innovaties;
  • Mogelijkheid tot organiseren van evenementen;
  • Rondleidingen en presentaties verzorgd door een retailexpert;
  • Vergaderruimte.

Consumentenomgeving | Innovatietrajecten winkelstraat
De consumentenomgeving betreffen verschillende innovatietrajecten in de winkelstraat. Deze innovatietrajecten duren vaak drie tot zes maanden. Raadpleeg ‘innovatietrajecten winkelstraat’ voor onze actuele projecten.

Showroom Amersfoort

Innovatietrajecten winkelstraat